مشاوره رایگان :09936519002

علت دیر بالا آمدن ویندوز چیست ؟

علت دیر بالا آمدن ویندوز چیست ؟

ما در این مقاله از شرکت فپرا به برسی علت دیر بالا آمدن ویندوز چیست ؟ به طور کلی، سرعت سیستم عامل ویندوز شما ممکن است بر اساس چگونگی استفاده از آن، با گذشت زمان کاهش یابد. در واقع، اولین گام برای حل این مشکل این است که ابتدا باید دریابید که چه عاملی باعث کاهش سرعت ویندوز شده است. پس از تشخیص، می توانید از روش های مختلف برای افزایش سرعت کامپیوتر و حل مشکلات کندی سیستم استفاده کنید.

ویندوز ممکن است با گذشت زمان کند شود و گاهی اوقات عواملی مانند بدافزارها یا نرم افزارهای قدیمی می توانند این مشکل را ایجاد کنند. با این حال، با شناسایی عاملی که باعث کاهش سرعت شده است، می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع به موضوع کند شدن ویندوز در نسخه های 10، 11 و 7، علل تاخیر در بالا آمدن آن و همچنین روش های حل مشکل کندی پس از به روزرسانی این سیستم عامل بپردازیم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

پشتیبانی انلاین شبکه /فناوران پیشرو رهپویان البرز

به طور کلی، سیستم عامل با کانفیگ ضعیف ممکن است باعث کندی سیستم شود.

 1. خرابی هارد دلیل دیر بالا آمدن ویندوز

 خرابی هارد: نقص فنی در هارد می تواند سرعت سیستم را از زمان روشن شدن تا خاموش شدن کاهش دهد. اگر سرعت سیستم شما کاهش یافت، اولین گزینه ای که باید بررسی کنید هارد است. حتی اگر هارد پر شود، سرعت بالا آمدن ویندوز کاهش نمی یابد و فقط در صورت نقص فنی این مشکل ایجاد می شود. بنابراین، اگر به دنبال علت کندی سیستم هستید، باید هارد را بررسی کنید.

2. مشکل نرم افزار علت دیر بالا آمدن ویندوز

مشکلات نرم افزاری: تداخل نرم افزارهای نصب شده و مشکلات مربوط به درایورها می تواند سرعت بالا آمدن سیستم را کاهش دهد. برخی از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر سرعت بالا آمدن ویندوز داشته باشد عبارتند از: نصب نرم افزارهای سنگین روی سیستم عامل ضعیف، نصب و راه اندازی نرم افزار غیر اورجینال و نصب بیش از حد نرم افزارهای غیر کاربردی.

3. باگ های ویندوز علت دیر روشن شدن لپتاپ

باگ های ویندوز: اگر می خواهید از عملکرد سیستم عامل خود راحت باشید، بهتر است از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. اگر ویندوز نیاز به تعویض دارد، باید درایو C را پاک کنید. در این صورت، تمام داده های شما در این درایو پاک خواهد شد. بنابراین، اگر مشکل دیر بالا آمدن ویندوز از خود ویندوز باشد، پیشنهاد ما این است که از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید.

 4. نداشتن پیش نیاز استاندارد علت دیگر دیر بالا آمدن ویندوز

 عدم وجود پیش نیازهای استاندارد: گاهی اوقات، با وجود اینکه همه چیز به نظر درست می رسد، از نصب ویندوز آپدیت شده و اورجینال گرفته تا استفاده از هارد اورجینال برند و سالم، باز هم ممکن است مشکل دیر بالا آمدن ویندوز وجود داشته باشد. در این موارد، ممکن است مشکل از پیش نیازهای سیستم عامل باشد.

خرابی هارد دلیل دیر بالا آمدن ویندوز
خرابی هارد دلیل دیر بالا آمدن ویندوز

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز

برای افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز، پیشنهادات زیر را داریم:
– خرید یک هارد SSD و نصب آن توسط یک متخصص
– خودداری از نصب نرم افزارهای متفرقه و غیر اورجینال
– تلاش برای عدم نصب فلش های ناشناس روی سیستم

برنامه‌های پس‌زمینه

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سرعت رایانه را کاهش دهد، اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه است. با استفاده از ابزار Task Manager می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و چقدر حافظه و CPU مصرف می‌کنند. اگر ویندوز شما نسخه 7 یا بالاتر است، می‌توانید از ابزار Resmon (Resource Monitor) استفاده کنید تا بفهمید رایانه شما چگونه از منابع خود استفاده می‌کند.

فضای کم در هارد دیسک

اگر فضای کافی در هارد دیسک رایانه شما وجود نداشته باشد، این می‌تواند باعث کند شدن رایانه شود. هارد دیسک اصلی رایانه شما باید حداقل 500 مگابایت فضای خالی داشته باشد. اگر درایوهای شما پر هستند، می‌توانید با حذف برخی از فایل‌ها فضا را آزاد کنید.

ویندوز و درایورهای به روز نشده

عدم به روزرسانی ویندوز و درایورها می‌تواند یکی از دلایل دیر بالا آمدن ویندوز باشد. برای به روز کردن ویندوز، باید از طریق تنظیمات ویندوز اقدام کنید.

ویروس در سیستم

اگر ویروسی در رایانه شما وجود داشته باشد، این ویروس می‌تواند باعث کند شدن رایانه شما یا حتی از کار افتادن آن شود. اگر برنامه آنتی‌ویروسی روی رایانه خود نصب ندارید، توصیه می‌کنیم یک برنامه آنتی‌ویروس را برای اسکن و حذف ویروس‌ها اجرا کنید.

حافظه RAM کم

اگر بیش از دو سال است که رایانه خود را دارید، ممکن است زمان خرید حافظه بیشتر فرا رسیده باشد. امروزه توصیه می‌شود که رایانه‌ها حداقل 2 گیگابایت حافظه (رم) برای سیستم‌های 32 بیتی و 4 گیگابایت برای سیستم‌های 64 بیتی داشته باشند. اگر حافظه کافی نداشته باشید، ویندوز می‌تواند به مرور زمان کند شود. اما با حافظه کافی، سرعت ویندوز چندان کاهش نمی‌یابد. اگر چراغ روی هارد دیسک همیشه روشن باشد، این نشان می‌دهد که رایانه اطلاعات زیادی را بین حافظه و هارد دیسک منتقل می‌کند.

رفع کند شدن کامپیوتر
رفع کند شدن کامپیوتر

تنظیمات رجیستری

اگر رایانه شما هنوز کند است و دلیل آن را نمی‌دانید، می‌توانید یک پاک‌کننده رجیستری را روی آن اجرا کنید. راه‌های مختلفی برای پاک کردن رجیستری رایانه شما وجود دارد. برخی از برنامه‌ها مانند Wise Registry Cleaner به طور خاص برای این کار طراحی شده‌اند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]