مشاوره رایگان :09936519002

کلید عمومی و خصوصی مالیاتی و مهر سازمانی: راهنمای کامل

کلید عمومی و خصوصی مالیاتی و مهر سازمانی: راهنمای کامل

کلید عمومی و خصوصی مالیاتی و مهر سازمانی:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان به صورت الکترونیکی فاکتور های فروش خود را ارسال کرد ؟  و یا به سامانه مودیان و کارپوشه مالیاتی وصل شد؟  پاسخ این سوال‌ها در مفهوم  *کلید عمومی و خصوصی* و *مهر سازمانی* نهفته است. این مفاهیم که ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند، در واقع ابزارهای قدرتمندی هستند که امنیت و اعتبار را به تعاملات مالی ما می‌آورند. مجموعه فپرا به عنوان دارنده بهترین نرم افزار سامانه مودیان ایران در این مقاله  به زبان ساده و روان، به بررسی این مفاهیم می پردازیم و کاربرد آن‌ها را در حوزه مالیات به طور کامل شرح می دهیم .

کلید عمومی و خصوصی چیست و چگونه کار می‌کنند؟

تصور کنید که یک قفل دارید. این قفل دو کلید دارد: یکی عمومی و دیگری خصوصی. کلید عمومی را می‌توانید به هر کسی بدهید تا بتواند پیام‌هایی را برای شما رمزنگاری کند. اما فقط با کلید خصوصی می‌توانید این پیام‌ها را رمزگشایی کنید. این همان مفهوم کلیدهای عمومی و خصوصی در رمزنگاری است.

کلید عمومی:

این کلید همانند یک آدرس پستی است که همه می‌توانند آن را داشته باشند. هر کسی می‌تواند از این کلید برای ارسال پیام‌های رمزنگاری شده به شما استفاده کند.

کارپوشه سامانه مودیان چیست؟
حتما مطالعه کنید:

کلید خصوصی:

این کلید مانند کلید خانه شماست که باید به طور محرمانه نگه داشته شود. تنها با این کلید می‌توانید پیام‌های رمزنگاری شده را باز کنید.

 

فپرا نرم افزار مودیان برتر ایران

مهر سازمانی: امضای دیجیتال

مهر سازمانی در واقع یک گواهی الکترونیکی است که به یک کسب‌وکار تعلق دارد. این گواهی به همراه کلیدهای عمومی و خصوصی، امکان ایجاد امضای دیجیتال را فراهم می‌کند. امضای دیجیتال همانند امضای دستی، به عنوان اثبات اصالت و صحت یک فاکتور برای ارسال به کارپوشه استفاده میشود

*با استفاده از مهر سازمانی، کسب‌وکارها می‌توانند

  • هویت خود را به صورت الکترونیکی تأیید کنند.
  • فاکتور ها و اسناد مالی را با امنیت بالا امضا کنند.
  • از جعل و دستکاری اسناد جلوگیری کنند.

 ارتباط کلیدها و مهر سازمانی

حالا که با مفاهیم کلید عمومی و خصوصی و مهر سازمانی آشنا شدیم، بیایید ببینیم چطور این سه عنصر به هم مرتبط می‌شوند. تصور کنید مهر سازمانی مانند یک شناسنامه الکترونیکی برای کسب ‌وکارها و شرکت های شماست. این شناسنامه به همراه کلید خصوصی شما، امکان ایجاد امضای دیجیتال و ارسال فاکتور به سمامانه مودیان را فراهم می‌کند. امضای دیجیتال همانند یک مهر تایید است که نشان می‌دهد فاکتور مورد نظر توسط شما و با استفاده از کلید خصوصی شما امضا و به کارپوشه ی سامانه مودیان ارسال شده است.

مزایای استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی در مالیات

استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی و مهر سازمانی در حوزه مالیات، مزایای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

امنیت بیشتر: با استفاده از رمزنگاری، امکان تقلب و جعل فاکتور به حداقل می‌رسد.

انواع صورتحساب الکترونیکی بر اساس ماهیت
حتما مطالعه کنید:

کاهش خطا: فرآیندهای مالیاتی به صورت خودکار انجام می‌شوند و احتمال بروز خطای انسانی کاهش می‌یابد.

تسریع فرآیندها: بسیاری از فرآیندهای مالیاتی که قبلاً به صورت دستی انجام می‌شدند، با استفاده از امضای دیجیتال به صورت الکترونیکی و سریع انجام می‌شوند.

شفافیت بیشتر: تمامی تراکنش‌های مالی به صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند و امکان نظارت بر آن‌ها وجود دارد.

کاهش هزینه‌ها: با حذف کاغذبازی و اتوماسیون فرآیندها، هزینه‌های مالیاتی کاهش می‌یابد.

مراحل دریافت کلید عموموی و  خصوصی و مهر سازمانی

 

مراحل تهیه کلید عمومی خصوصی و CSR

  1. به سایت https://landing.sepidarsystem.com/dl-csr/  وارد شده

دریافت گواهی امضای الکترونیک (CSR)

2.نرم افزار را دانلود کرده و پس از اجرا

3.فرم زیر را پر کرده

دریافت کلید عمومی و خصوصی مودیان

نام شرکت به انگلیسی

نام شرکت به فارسی

شناسه ملی شرکت

که پس از پر کردن و ایجاد و ذخیره سازی سه فایل برای دانلود آماده دانلود می شود که دقیقا همان کلید عمومی و کلید خصوصی و مهر سازمانی می باشد

برای دریافت کلید و مهر سازمانی، معمولاً مراحل زیر را باید طی کنید:

  1. ثبت ‌نام در سامانه مرکز صدور الکترونیکیمیانی عام به ادرس https:\\gica.ir ثبت‌نام کنید.
  2. انتخاب درخواست صدور گواهی الکترونیکی
  3. پر کردن فیلد های نام شرکت و…..
  4. ثبت درخواست گواهی الکترونیکی 1ساله یا 2ساله
  5. پرداخت هزینه های صدور گواهی و….

 چالش‌های استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی

با وجود تمام مزایای استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی، ممکن است برخی چالش‌ها نیز وجود داشته باشد. برخی از این چالش‌ها عبارتند از:

پیچیدگی فنی: برخی از مودیان ممکن است با مفاهیم فنی رمزنگاری آشنا نباشند.

نگرانی‌های امنیتی: نگرانی در مورد امنیت کلید خصوصی و احتمال هک شدن سیستم‌ها وجود دارد.

نرم‌افزار مودیان فپرا: راهکار ایده‌آل برای حسابداری مدرن و حرفه‌ای
حتما مطالعه کنید:

هزینه‌ها: هزینه‌های اولیه تهیه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از امضای دیجیتال ممکن است بالا باشد.

راهکارهای مقابله با این چالش‌ها:

آموزش: ارائه آموزش‌های لازم به مودیان برای آشنایی با مفاهیم و نحوه استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی.

امنیت بالا: استفاده از سیستم‌های امنیتی قوی برای محافظت از کلیدهای خصوصی.

تسهیلات مالی: ارائه تسهیلات مالی برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک در تهیه زیرساخت‌های لازم.

که می توان با شرکت فناوران پیشرو ره پویان البرز (فپرا) امنیت بالا و پیچیدگی های فنی و نحوه کار با سامانه ها و اموزش  نگرانی های خود را برطرف کنید. کلید عمومی و خصوصی مالیاتی چیزی که برای مودیان مالیاتی بسیار اهمیت داره با خرید نرم افزار مودیان فپرا  از شرکت فپرا در کنار خود متخصصان حسابداری و مالیاتی داشته باشید . همین حالا با ما تماس بگیرید .

تلفن شرکت: 02832821169
فروش و پشتیبانی: 09936519002
فروش و پشتیبانی: 09936519003
فروش و پشتیبانی: 09936519004
کارشناس مالی: 09936519006
واتس آپ شرکت: 09936519002
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.4]


آخرین مقالات

امنیت شبکه های حسگر بی سیم

امنیت شبکه های حسگر بی سیم

انفورماتیک یعنی چی ؟

انفورماتیک یعنی چی ؟


دسته بندی مقالات


امنیت شبکه های حسگر بی سیم

امنیت شبکه های حسگر بی سیم

انفورماتیک یعنی چی ؟

انفورماتیک یعنی چی ؟